lördag 31 december 2011

Timmar kvar...

Nu är det snart nyår igen. Har ni avlagt några nyårslöften än?

Själv glömmer jag alltid bort den detaljen. Eller det brukar heta: Jag var för full runt tolvslaget för att ens tänka på något så dumt. Snarare så har mina tankar varit på vart min väska tagit vägen. Eller mina vänner. Eller hur för-e-jävla-kallt det är och jag måste å det snaraste komma inomhus.

Eftersom man alltid måste fira nyår utomhus. Av någon anledning.

Eller ja.

I år är det lite annorlunda. Jag tänker inte avlägga något löfte, men jag tänker försöka att göra 2012 till mitt bästa år hittills, på alla sätt och vis.

  • Jag lovar att vara ärlig mot mig själv.

  • Jag lovar att inte göra någonting som jag inte vill.

  • Jag lovar att leta, och tillåta kärlek i mitt liv.

  • Jag lovar att fortsätta vara nyfiken, och att upptäcka nya platser, och personer.

  • Jag lovar att jag kommer fortsätta vara våghalsig, och impulsiv, eftersom det får mig att känna mig levande.

  • Jag lovar att vara öppensinnad mot allt nytt.

Dessa är några av dom saker jag kommer att hålla i mitt bakhuvud under nästa år.

Har ni funderat på hur ert nästa år ska se ut? Vad vill ni uppnå med 2012?

Jag har redan börjat avverka några av dessa, genom att jag idag bestämde mig för att stanna här i Swords, impulsiviteten regerar som vanligt som ni ser, då jag i torsdags var på det klaraste med att åka hem för gott.

Nu stannar jag, och kommer börja leta lägenhet med en arbetskamrat och eventuellt någon till, vi får se.

En kille bad om mitt nummer idag, men jag sa nej, så jag har lite att jobba på med punkt 3 men det kommer med tiden. Och rätt kille.

Just nu sitter jag mest och myser, ska snart gå ner på stan och möta upp ett par vänner för att fira in det nya året på någon nattklubb. En rysk tror jag det blir.

Är det inte härligt? En svenska befinner sig i en irländsk förort med ett gäng Litauenesare(litauenerare?) på en rysk nattklubb.

2012 here I come. Prepare yourself.

Inga kommentarer: